Wat is het verschil tussen een handzeepdispenser en een handdoekdispenser?

Een handzeepdispenser in de keuken, op het toilet of de badkamer. Maar wacht, je hebt ook nog de handdoekdispenser. Natuurlijk snap je ook wel dat handzeep gen handdoeken niet hetzelfde zijn maar wel bij elkaar horen. En dat je papieren handdoekjes niet in een zeepdispenser stopt. Toch leggen we nog even het verschil tussen een handzeepdispenser en een handdoekdispenser uit. En wanneer je deze gebruikt.

Particulier en zakelijk gebruik

Veel particulieren hebben een zeepdispenser, ook wel handzeepdispenser genoemd. Dit is een praktisch apparaat waarin je vloeibare (hand)zeep doet. Sommige mensen gebruiken deze dispenser juist om shampoo, douchegel of conditioner te doen.

Voordeel van een handzeep dispenser is dat je de handen schoonmaakt zonder dat je met een zeepje in je hand staat. Veel apparaten zijn automatisch waardoor ze bij beweging een beetje zeep afgeven. De handzeep dispenser kom je bijna overal tegen, ook binnen de horeca en bedrijven.

Een handdoekdispenser op scholen en bij bedrijven

De handdoekdispenser is onder particulieren niet zo populair. Je komt het apparaat zowel op scholen, de horeca en bij bedrijven tegen. Door de handen met papieren handdoekjes te drogen werkt dit een stuk hygiënischer. De papieren handdoekjes worden weggegooid en zijn dus niet herbruikbaar. Weg met die bacteriën!

Wanneer een handzeepdispenser of handdoekdispenser?

Voor bedrijven is het altijd aan te raden om op toiletten gebruik te maken van een handzeepdispenser en handdoekdispenser. Niet alleen voor klanten of bezoekers maar zeker ook voor personeel. Daarnaast maken scholen hier ook bij voorkeur gebruik van. Wekelijks gaan honderden tot duizenden leerlingen naar hetzelfde toilet, hygiëne is dus enorm belangrijk.

Wanneer koop je dit als consument/particulier? Een goede vraag want het is een investering die de moeite waard moet zijn. Nou, dat is bij de zeepdispenser zeker het geval. Dit past namelijk prima in de keuken, op het toilet maar ook in de badkamer. Een handdoekdispenser is vooral praktisch in de keuken maar ook in de hobbyruimte of garage.

Hoe vaak moet ik de zeepdispenser bijvullen?

Voor een zeepdispenser hoef je geen dure navulling te kopen. Bedrijven en scholen gebruiken zoveel zeep, dan kom je al snel op een navulling van 5 liter uit. Als consument koop je gewoon navulling in de supermarkt of bij de drogist. Die literflessen zijn hartstikke praktisch.

Hoe vaak je de handzeepdispenser bij moet vullen hangt natuurlijk van het gebruik af. Wanneer je een dispenser van 900 ml hebt hoef je deze zeker niet dagelijks bij te vullen. Een dispenser van 400 of 500 ml is sneller leeg maar wel compacter voor gebruik in de woning. Deze moet je ongeveer één keer per week of tweewekelijks bijvullen (groot gezin).

Hoeveel handdoekjes passen er in een handdoekdispenser?

Op het gebied van handdoekdispensers is er ook veel verkrijgbaar. Afhankelijk van het model gaan hier C- en/of Z-gevouwen papieren handdoekjes in. Maar je hebt ook de handdoekautomaat met automatische papierendoorvoer. Hierin gaat een handdoekrol met een lengte van 150-200 meter.

Ook nu is niet te zeggen hoe vaak je dit bij moet vullen. Dat hangt er helemaal vanaf hoe vaak de handdoekdispenser gebruikt wordt. Wanneer je hem als particulier gebruikt dan kun je hier makkelijk een maand of langer mee vooruit. Scholen, kantoren en overige bedrijven zullen vaak wekelijks bij moeten vullen.

Wat kost een handzeepdispenser of handdoekdispenser?

Allemaal vragen over de handzeepdispenser en de handdoekdispenser. Wat moeten deze apparaten kosten? Een goede handzeepdispenser is verkrijgbaar vanaf € 25. Voor een handdoekdispenser kun je ongeveer dezelfde prijs verwachten. Je ziet, deze apparaten zijn helemaal niet duur. Maar wanneer je voor een grote en professionele dispenser gaat dan ben je wel duurder uit.

Lease.auto is er ook voor financial lease

Bij lease.auto vind je verschillende leasevormen voor het leasen van een personenauto of bedrijfswagen. Welke leasevorm voor jou geschikt is, is van een aantal factoren afhankelijk. Zo is het bijvoorbeeld belangrijk om te weten of je de auto zakelijk of privé gaat rijden, of je eigenaar van de auto wilt worden of liever over een aantal jaren weer een andere nieuwe auto wilt gaan rijden. En wat als je helemaal niet perse wilt gaan leasen maar liever gaat voor een financieringsregeling? Dit kan allemaal via lease.auto.

De verschillende opties onder de loep genomen: financial lease

Financial lease is bij het grote publiek meer bekend onder de oude term: huurkoop. Je wordt met financial lease direct eigenaar van de auto. Je betaalt de lease maandelijks en aan het einde van de looptijd van het leasecontract is de auto afbetaald. Deze leasevorm wordt vooral zakelijk veel gebruikt. Je bent dus direct eigenaar van de auto en dus zul je naast de maandelijkse betalingen ook de verzekeringen, de wegenbelasting, het onderhoud en het vervangend vervoer bij schade moeten regelen. Een van de grote voordelen is wel dat je de auto direct kunt meenemen in de BTW opgave.

De verschillende opties onder de loep genomen: operational lease

Dit is de meest bekende leasevorm. Met operational lease rij je een auto die niet van jou is, maar waar je maandelijks een vast bedrag voor betaalt. Een bedrag inclusief alles: de auto, de verzekeringen, de wegenbelasting, het onderhoud en eventuele reparaties. Je weet dus iedere maand precies waar je aan toe bent en kunt dit bedrag al ver van tevoren apart zetten. Het enige dat je bij operational lease nog zelf betaalt is de brandstof. Operational lease is overzichtelijk en geschikt voor zowel bedrijven als particulieren.

De verschillende opties onder de loep genomen: private lease

Er kunnen veel verschillende redenen zijn om een private lease-overeenkomst af te sluiten. Zo kan het bijvoorbeeld uit pure noodzaak zijn. Je auto is niet door de keuring gekomen en mag de weg niet meer op en je hebt niet voldoende geld op de bank staan voor een nieuwe auto. Maar ook kan het een overweging uit luxe zijn: je hebt zin in een nieuwe auto, maar niet het complete bedrag op de bank. Je hebt dan verschillende opties: je kunt een financieringsregeling aanvragen waarbij je geld leent om de nieuwe auto te gaan rijden, maar je kunt ook kiezen voor private lease. Het voordeel van private lease is dat je voor een vast bedrag per maand een goede, nieuwe auto rijdt. Dat is wel zo overzichtelijk!

Toch nog op vakantie

2020 was natuurlijk een hectisch en onzeker jaar. Het leek erop dat we deze zomer niet op vakantie konden gaan. Gelukkig blijkt nu dat het wel mogelijk gaat zijn, ook met het vliegtuig. Maar de vraag is dan natuurlijk, waar gaat de vakantie naartoe? Veel mensen zullen in de komende weken op het laatste moment een vakantie boeken. Er zijn natuurlijk vele verschillende opties voor een leuke zomervakantie. In dit artikel bespreken we de leukste last-minute zomervakanties om in de komende weken te boeken.

Een appartement op Bonaire

Aangezien we weer kunnen vliegen is het meteen een goed moment om een vakantie lekker ver weg naar een tropisch paradijs te boeken. Een goede optie is dan ook Bonaire. Een appartement Bonaire huren hoeft niet duur te zijn en je krijgt er ook echt een prachtig, fris en schoon appartement voor terug. Een goed appartementencomplex heeft een zwembad dichtbij en licht natuurlijk ook vlakbij het strand. Er zijn op Bonaire vele leuke dingen te doen. Bonaire is bijvoorbeeld een van de mooiste duiklocaties ter wereld. Wanneer je je duikbrevet hebt kun je er prachtige duiken doen met een gids die je de meest fantastische onderwaterwerelden zal laten zien. Maar ook als je je duikbrevet nog niet hebt maar het wel wilt leren is Bonaire een goede locatie. Het heeft vele stranden met een zeer rustige zee waardoor je het zonder stress en op je gemak kunt leren. Ook zijn er vele hele goede duikscholen op Bonaire. Naast duiken kun je natuurlijk ook gewoon genieten van de prachtige stranden en ook binnenlands is er veel te doen. Als je van dieren houdt bezoek dan bijvoorbeeld het ‘Donkey sanctuary’ waar ezeltjes worden opgevangen.

IJsland

Is een tropische locatie wat te heet voor je? Een van de mooiste eilanden dicht bij Europa waar je heen kunt vliegen is IJsland. In IJsland heb je natuurlijk prachtige landschappen en ook in de zomer is er veel te bekijken. De temperaturen zijn er een stuk koeler maar in de zomer is het nog steeds aangenaam. En als het toch wat frisjes wordt dan ga je natuurlijk naar Blue Lagoon. Deze geothermische warmwaterbron is legendarisch en ook nog eens erg gezond. Het warme, hete water komt uit gaten wel tweeduizend meter diep en heeft een temperatuur van zo’n veertig graden. Daarnaast zit het water vol met mineralen die goed zijn voor je huid.

De Italiaanse Alpen

Wanneer we aan de Alpen denken dan zijn de eerste landen waar we aan denken Zwitserland, Oostenrijk en Frankrijk. Maar ook in het noorden van Italië ligt een deel van de prachtige Alpen. Een vakantie naar de Italiaanse Alpen is het beste van twee werelden. Je krijgt namelijk het avontuur van de Alpen maar het lekkere weer, de architectuur en het eten van Italië. Wil je een paar dagen gaan klimmen of hiken in de Alpen? Geen probleem. Een dag later bij naast een prachtig meer een authentieke Italiaanse pizza of pasta eten? Dat kan ook allemaal. Als je met de auto op vakantie gaat deze zomer zijn de Italiaanse Alpen daarom een hele goede optie.  

Nieuw huis? Hoe kies je dat?

Ons leven verandert continu. De gebeurtenissen die zich voordoen in je leven kunnen ervoor zorgen dat je wilt of moet verhuizen, denk bijvoorbeeld eens aan gezinsuitbreiding. Maar de wens voor een ander plekje kan ook compleet op zichzelf staan. Soms ben je gewoon toe aan iets anders en wil je een nieuw avontuur aangaan. In deze blog vertel ik je waar je aan kan of moet denken wanneer je voor een nieuw of ander huis gaat kijken.

Reden van verhuizing

Allereerst is de reden van de verhuizing een goede om rekening mee te houden wanneer je voor jezelf bedenkt wat je nieuwe huis nodig heeft. Het heeft geen zin om verliefd te worden op een prachtig herenpand in Amsterdam als je voor je werk naar Groningen moet. En ook die leuke studio kan je maar beter laten als jij of je partner in verwachting is. Wanneer je dit allemaal duidelijk hebt voor jezelf, of wanneer je ‘zomaar’ wilt verhuizen, is het tijd om nog wat andere dingen op een rijtje te zetten.

Alles op een rijtje

Wat zijn deze dingen dan precies? Nou de praktische zaken. Heb je al je eisen voor de nieuwe woning opgeschreven? Top! Dan moet er even streng gekeken worden of deze eisen ook realistisch zijn en dat kan je doen wanneer alles wat betreft de financiën duidelijk is. Natuurlijk zijn er mensen met een grote zak geld die kunnen doen waar ze zin in hebben maar voor de meeste is het organiseren van het budget een vereiste. Daarnaast zal je voor de meeste huizen, als het niet allemaal is, een hypotheek nodig hebben. Je kan op de website van hyptheekrente.nl je hypotheek berekenen. En net als de naam van de website zal je dan ook willen weten wat de hypotheekrente is. Wanneer je dit allemaal geregeld hebt, kan het echte plezier beginnen.

Afstrepen en opschrijven

Je weet wat je kan uitgeven en waar je dus naar moet zoeken. Nu zit je in de laatste fase van het kiezen van een nieuw huis. Zoek op internet naar websites die huizen verkopen of ga langs bij een goede makelaar en bespreek de opties. Nu is het wachten tot je hét huis ziet. Bekijken, afwijzen en weer doorgaan totdat je oog valt op het perfecte stulpje kan soms lang duren maar heb geduld en zoek vooral door. Ineens vind je het en dan kan de verhuizing beginnen! Maar dat is een onderwerp voor een andere blog.

Cadeaus op kantoor

Ongeveer twee jaar geleden ben ik een eigen bedrijf begonnen. Ik ben al heel lang een groot fan van het vakgebied architectuur. Ik heb in dit vakgebied mijn opleiding afgerond en ben na vijf jaar werkervaring begonnen met mijn eigen bedrijf. Tot de dag van vandaag ben ik enorm blij met deze beslissing. Mijn medewerkers lijken het heel erg naar hun zin te hebben. Ik vind het heel belangrijke dat de mensen die voor mij werken zich fijn voelen op hun werkplek. Dit is voor mij soms niet zo geweest, dus wil dit graag zelf goed doen. Ik weet nog goed een bepaald moment tijdens mijn stage. Het was kerst en ik had net drie maanden stage gelopen. Na mij was een nieuw teamlid ook net bij het kantoor komen werken waar ik stage liep. Tijdens het kerstfeest van het bedrijf kreeg iedereen een kerstpakket. Ik had al drie maanden stage gelopen. De nieuwe werknemer werkte er pas een week. Toch kreeg ik als enige geen kerstpakket. Dit voelde voor mij toen niet goed. Om deze reden heb ik besloten dat ik dit graag beter wil doen.

Op kantoor

Bij een goede werksfeer horen een aantal belangrijke zaken. Het klimaat op kantoor moet goed zijn. Dit vertaald zich bijvoorbeeld in een fruitmandje die elke week wordt aangevuld. Dit levert een fijne sfeer voor de werknemers op. Door mijn ervaringen in het werkveld op het gebied van cadeaus ontvangen let ik hier extra op. Naast het al genoemde stage voorval is het tijdens één van mijn bijbaantjes ook al op deze manier fout gegaan. Dit soort voorvallen vormen je denkbeeld. Kerst is nog heel ver weg, maar ik vind het nu al lastig wat ik moet gaan kopen. Eerst komt Sinterklaas. Gelukkig is gezamenlijk op kantoor besloten dit niet te vieren, omdat het zo dicht bij Sinterklaas valt.

Cadeaus

Er werken op dit momenten vijftien werknemers op kantoor. Een aantal hebben een vast contract, en sommige niet. Ik vind het belangrijk om ook de niet vaste contracten een cadeau te geven. Het aantal cadeaus telt dan wel op. Het moeten dus leuke goedkope kerstpakketten worden. Een origineel kerstcadeau personeel gericht is soms heel lastig te bedenken. Ik wilde ook het voorgaande jaar niet na-apen. Toen schoot het me te binnen, eten. Dit vind iedereen superlekker om te krijgen. Er is heel veel keus uit verschillende soorten manden met eten. Niet alleen de werknemers, maar ook hun familie zal daar heel blij mee zijn.

Perfect ondernemen in 2020? Kies voor groene energie

Een groot deel van de Nederlanders heeft goede voornemens. Naast de standaard voornemens om meer te bewegen en gezonder te eten willen steeds meer Nederlanders iets doen aan hun voetafdruk op de aarde. Duurzaam of duurzamer leven is anno 2020 een belangrijk onderwerp op de dagelijkse agenda voor zowel particulieren als ondernemers. Heb jij een eigen bedrijf en wil je je bedrijfsvoering in het nieuwe jaar aanpassen en verbeteren? Misschien is het dan tijd om je bedrijf te verduurzamen. Hoe kan dat beter dan met groene zakelijke energie? In dit artikel vertellen we je meer over de voordelen van groene stroom voor je bedrijf. Lees je mee?

Verbeter je ecologische afdruk met groene stroom

Een van de grootste redenen waarom je als ondernemer moet nadenken over het afnemen van groene stroom in plaats van grijze energie is de impact die grijze stroom op de wereld heeft. De kans is groot dat je tegenwoordig (nog) gebruik maakt van grijze stroom. Dat is niet gek, aangezien deze vorm van energie jarenlang de norm is geweest. Je moet echter weten dat het opwekken van grijze energie veel CO2 uitstoot én dat de bronnen waaruit de energie wordt gehaald aan het opraken zijn. Bij het opwekken van groene stroom komt daarentegen veel minder CO2 vrij. Ook wordt deze vorm van energie uit natuurlijke bronnen gehaald, namelijk uit zonnestralen of uit de wind, waardoor je onbeperkt ‘toegang’ hebt zonder dat iets ‘op’ raakt. Kies je voor groene zakelijke stroom dan kies je voor het verbeteren van je ecologische afdruk en dat is beter voor de wereld.

Groene zakelijke energie is toegankelijker dan ooit

Daarnaast is het goed om te weten dat groene energie voor je bedrijf veel eenvoudiger af te nemen is dan jaren geleden. Omdat er steeds meer vraag is naar deze vorm van duurzame energie komen er meer energieleveranciers die groene stroom aanbieden. Door concurrentie gaat de prijs lager liggen, waardoor groene energie toegankelijker is voor een grotere groep. Dat betekent dat duurzame stroom beter te betalen is dan enkele jaren geleden. Voor ondernemers en bedrijven zijn er zelfs diverse subsidies en vergoedingen beschikbaar waarmee je ook nog eens korting kunt scoren op je energierekening, zolang je aan kunt tonen dat je bijvoorbeeld zelf groene stroom opwekt. Op die manier wordt groene energie nog toegankelijker en vooral betaalbaar voor iedereen.

Verduurzamen van je bedrijf is goed voor je image

Tot slot is het mooi meegenomen dat de keuze voor groene energie sowieso goed is voor je onderneming. Klanten kiezen namelijk vaker voor een bedrijf waar iets aan duurzaamheid wordt gedaan dan voor bedrijven die dat niet kunnen aantonen. Je groene drive kan je dus ook nog eens extra klanten opleveren! Tel daarbij op dat iedere ondernemer in Nederland die meer dan 50.000 kilowattuur elektriciteit of 25.000 kubieke meter gas binnen het bedrijf verbruikt volgens de Wet Milieubeheer verplicht is om energiebesparende stappen te ondernemen en je hebt een win-win situatie. De overstap naar groene stroom is namelijk een van de gemakkelijkste stappen die je kunt zetten en is binnen no time gebeurd. Vandaag de dag kun je namelijk eenvoudig de beste energiedeal vinden met behulp van een handige energievergelijker. Op Energie-Zakelijk.nl vind je zo’n vergelijker waarbij je binnen enkele minuten al weet welke groene energiedeal het beste bij jouw bedrijf past.

 

Zo vind je de beste (groot)zakelijke energie: 3 tips

Als zelfstandig ondernemer of baas van een groter bedrijf moet je veel zaken regelen voor je bedrijf. Zakelijke energie is daar een belangrijk onderdeel van. Wist je dat de herfst het ideale seizoen is om je actuele energiecontract eens onder de loep te nemen? Veel ondernemers switchen in het najaar van energieleverancier omdat ze ergens anders een beter pakket grootzakelijk energie voor een lagere prijs kunt krijgen. De vraag is natuurlijk: hoe zorg jij ervoor dat je als ondernemer de beste zakelijke energiedeal pakt. Dat is gemakkelijker dan je misschien denkt; in dit artikel vertel ik je meer over het vinden van het beste energiecontract.

Welke voorwaarden vind je belangrijk?

Bij het kiezen van een energiecontract is het goed om te weten aan welke voorwaarden zo’n contract moet voldoen. Een grootzakelijke verbruiker heeft bijvoorbeeld een heel ander pakket nodig dan een MKB dat een stuk minder energie verbruikt. Kies je bijvoorbeeld voor een energiecontract met een vast of een variabel tarief? Een vast tarief geeft meer zekerheid, terwijl een variabel tarief wellicht goedkoper is. Ook moet je voor jezelf duidelijk hebben wat de contractduur van een energiecontract moet zijn. Ga je voor een zakelijk energiecontract van 1 jaar of kies je voor vastigheid en wil je liever een contract van 3 jaar of langer? Op Minder.nl kun je met behulp van een vergelijkingstool binnen enkele stappen zien welke energieleverancier het beste bij jouw zakelijke verbruik past.

Let op de opzegtermijn van energiecontract

De voorwaarden zijn niet de enige punten waar je op moet letten om de beste deal te kunnen scoren. Je moet ook kijken naar de opzegtermijn en einddatum van je huidige zakelijke energiecontract. Zit je bijvoorbeeld nog ver voor de opzegtermijn dan is het niet verstandig om je huidige energiecontract op te zeggen. In dat geval krijg je namelijk te maken met een opzegboete; een geldbedrag dat je moet betalen voor de resterende energie die je beloofd had af te nemen. Let op dat je ook niet te lang wacht met het opzeggen van je contract. Ben je te laat en ben je de einddatum voorbij dan wordt het energiecontract stilzwijgend verlengd tegen hoge tarieven. Deze tarieven zijn vaak veel hoger dan de aanbieding waarvoor je dat energiecontract eerder had afgenomen.

Kijk naar de energiemarkt

Tot slot is het aan te raden om je eens te verdiepen in de huidige energiemarkt, zodat je een beetje weet wanneer hét moment is om energie af te nemen. Als je weet wat je huidige jaarverbruik is en welke voorwaarden je in je energiecontract wilt hebben dan kun je natuurlijk direct gaan vergelijken voor de beste deal. Heb je echter wat meer tijd? Neem dan de tijd om je in te lezen in wat de energiemarkt op het moment doet. Niemand kan de tarieven op de markt voorspellen, maar feit is dat de energietarieven van 2010 tot 2016 zijn gedaald. Sinds enkele jaren zien we een lichte stijging, waardoor het voor veel ondernemers nu juist het moment is om over te stappen voordat de prijzen verder stijgen. Door je te verdiepen in de energiemarkt en meer te lezen over welke factoren bijdragen aan het stijgen van de energieprijs kun je een beetje weten wanneer je moet overstappen.

Een kantine zonder koffie is geen kantine

Koffie is toch wel een van de basisartikelen in het leven. Je hebt het gewoon nodig om goed te kunnen functioneren. En daarom is het dus belangrijk dat er in de kantine op je werk goede koffie verkrijgbaar is. Dat hoeft heus niet altijd gratis, daar heeft ieder bedrijf zijn eigen regels voor. Maar het blijft belangrijk dat het om lekkere koffie gaat en niet om een bakkie slootwater. Daar wordt namelijk niemand gelukkig van. Als werkgever is het dus belangrijk om goede, professionele koffiemachines aan te schaffen. Je wilt je personeel wel tevreden houden, toch? En zelf drink je ook liever een goede koffie dan een oploszakje.
Professionele koffiemachines

Maar waar schaf je professionele koffiemachines aan?

Het verschil tussen een gewoon koffiezetapparaat en een professioneel exemplaar is dat het professionele exemplaar meer koffie kan maken in een kortere tijd. Daarbij is het natuurlijk ook van belang dat deze automaat goed schoon te maken is en dat ook het bijvullen van de bonen en het water door iedereen op de werkvloer gedaan kan worden. Zo’n apparaat schaf je niet even aan in de winkel om de hoek. Je moet je er goed in verdiepen. Het aanvragen van offertes voor professionele koffiemachines is dus een pre. Zo weet je zeker dat je het beste regelt voor je werknemers en voor jezelf.

Moet je zo’n ding altijd kopen?

Welnee. Je kunt ‘m ook huren of zelfs leasen. Dat is zelfs aan te raden, want als het apparaat dan op een gegeven moment de geest geeft, heb je met één telefoontje een vervangend apparaat geregeld. Ook het periodieke onderhoud heb je dan simpel en snel geregeld. Zo zitten jij en je medewerkers nooit zonder een goede bak koffie te vergaderen. Ook de bonen, de koffie en de melk kan je dan via het leasebedrijf regelen. Je weet dan zeker dat je de perfecte kop koffie kunt zetten, ook voor je klanten.

Want er zijn nogal wat koffiesmaken

Dat hangt natuurlijk af van de bonen die je in het apparaat doet. Maar ook de hoeveelheid melk speelt daarbij een rol. Kies je voor een simpel apparaat voor alleen koffie? Of ga je voor een apparaat dat alles kan. Van espresso tot latte macchiato en alles wat daar tussen zit? Het is dan slim om een enquête te houden onder je medewerkers. Als niemand bijzondere koffie wil drinken, dan hoef je ook niet zo’n uitgebreid apparaat te regelen.

Een container huren in Deventer voor het bedrijfsafval

Heeft het bedrijf waar je werkt te kampen met veel bedrijfsafval en kun je dat lastig verwerken? Dan is het verstandig om daar een container voor in te huren. Het maakt niet uit of je bedrijf gevestigd is in Deventer, want er zijn ook afvalinzamelingsbedrijven actief in het oosten van het land. Nu kan je er ook voor kiezen om het over te laten aan de gemeente. Maar het is gebleken dat zij vaak duurder zijn dan externe afvalinzamelingsbedrijven. Het bedrijf waar ik werk zit ook gevestigd in het oosten van het land. Wij hebben er uiteindelijk ook voor gekozen om de verwerking van het bedrijfsafval uit te besteden aan een afvalinzamelingsbedrijf. In dit blog zal ik uitleggen waarom en voor wie wij uiteindelijk gekozen hebben.

Redenen voor een afvalinzamelingsbedrijf

Er zijn een aantal voordelen op te noemen waarom het verstandig is om te kiezen voor een abonnement bij een extern afvalinzamelingsbedrijf. Het grootste voordeel is naar mening dat ze over het algemeen goedkoper zijn dan de gemeente zelf. Verder zijn deze bedrijven gespecialiseerd in het verwerken van bedrijfsafval en staat maatschappelijk verantwoord ondernemen hoog bij hun in het vaandel. Ik vind het namelijk erg belangrijk dat mijn bedrijfsafval zoveel mogelijk gerecycled wordt met het oog op een beter en groener milieu. Verder zijn de abonnementen van afvalinzamelingsbedrijven erg compleet en beschikken ze over een uitstekende service.

Bij wie een container huren in Deventer?

Bij de keuze voor een afvalinzamelingsbedrijf is het belangrijkste om te kijken welke het beste aansluit bij je eigen wensen en voorkeuren. Nadat wij verschillende afvalinzamelingsbedrijven hebben vergeleken, zijn we uitgekomen bij MKB-Afval. Zij sloten het beste aan bij onze wensen en voorkeuren. We konden bij hen snel en eenvoudig een container huren in Deventer. Ze hebben ons tevens geholpen met het samenstellen van een abonnement. Bovendien menen ze een oplossing te kunnen bieden voor elke soort van bedrijfsafval. Het huren van een container in Deventer was nog nooit zo simpel.

Wat zit bij een abonnement inbegrepen?

Je hoeft je na het afsluiten van een abonnement je eigenlijk nergens meer zorgen over te maken. Bij een abonnement zitten namelijk de levering van de rolcontainer op locatie, de huur van de rolcontainer, het legen van de rolcontainer, het verwerken van het bedrijfsafval en de milieutoeslagen bij inbegrepen. Overigens betaal je één vaste maandprijs en krijg je niet te kampen met bijkomende kosten. Bovendien zijn ze erg flexibel, want je kunt het abonnement tussentijds wijzigen als dat beter uitkomt.

De perfecte aanpak van een wanbetaler

Er is niets vervelender dan netjes je afspraak na te komen de factuur te versturen en dan vervolgens constateren dat het bedrag nog niet binnen is na het verstrijken van de betalingstermijn. Helaas krijgt iedereen die op factuurbasis werkt weleens te maken met een wanbetaler. Het is dus verstandig om je daar op in te stellen en een strijdplan klaar te hebben als je te maken krijgt met een wanbetaler. Maar wat is nu precies het beste strijdplan hiertegen? De moeilijkheid zit hem in de balans om de klantrelatie in tact te houden, maar er wel kort op te zitten om je geld zo snel mogelijk op de rekening te hebben. In dit blog vertellen we je meer.

Het strijdplan tegen de wanbetaler

Bij de wanbetaler is het belangrijk om te laten merken dat je niet veel ruimte toe laat om te laat te betalen. Hij of zij zal namelijk met alle rekeningen kijken wat er maximaal aan ruimte te creëren is met betrekking tot later betalen. Degene waar minder ruimte gevoeld wordt zal meer prioriteit krijgen bij de wanbetaler. Dit wetende is het belangrijk om het beheer op je debiteuren strak in te richten. Zorg dat je een goed systeem hebt waarmee je snel na het verrichten van de dienst of het leveren van het product mee gefactureerd kan worden. Door snel te factureren geef je al een signaal af dat je er kort op zit. In het vervolgtraject is het belangrijk dat je de factuur kan monitoren of het bedrag door je klant voldaan is ja dan wel nee. Vaak kan je je systeem koppelen aan je internetbankieren waardoor je hier realtime inzicht in kan hebben. Zo kan je ook kort na het verstrijken van de betalingstermijn een herinnering sturen en opvolgende acties doen. Ook hiermee laat je weer zien dat je er kort op zit en zal er minder ruimte gevoeld worden om laat te betalen.

Wat als de wanbetaler echt niet wil betalen?

Ook als je er heel kort op zit kan het zo zijn dat de wanbetaler toch niet betaald. Als je er zelf voldoende energie in hebt gestoken dan is het verstandig om je vordering over te dragen aan een goed incassobureau. Zij hebben de expertise en ervaring om meer druk te zetten en uiteindelijk de vordering voor je te innen. De kosten van het incassobureau kan je op de wanbetaler verhalen. Een incassobureau kan via minnelijke incasso en juridische incasso gaan proberen om de vordering uiteindelijk te innen.