Je geeft binnenkort een groot feest, zo’n groot feest heb je nog nooit georganiseerd! Dus help, wat is er allemaal nodig om het feest een succes te maken? Geen zorgen, gelukkig weet ik alles van feestjes en kan ik je de beste tips geven om te zorgen dat jouw feest een groot succes wordt.
Decoraties
Het zorgen voor een leuke sfeer is altijd key bij het organiseren van een feest. Iets wat kan helpen bij het maken van de juiste sfeer, zijn de juiste decoraties. Welke sfeer wil je hebben op je feest, en wat is het thema daarbij? Wanneer je voor het tropische Hawaï gaat, zijn bloemenkettingen voor alle feestganger vaak een succes. Bij een black and white feest is het beter om de decoraties simpel te houden, zoals witte tafelkleden. Maar bij een seventies disco-party zijn felle kleuren juist weer onmisbaar. Laat je creativiteit naar voren komen bij het bedenken van je thema en de bijbehorende decoraties.
Eten en drinken
Wat mensen verwachten van eten en drinken bij een groot feest is afhankelijk van het tijdstip. Voor feesten die voor etenstijd beginnen en tot daarna doorgaan, wordt er verwacht dat er een goede maaltijd aanwezig is. Dit is ook belangrijk wanneer er drank is, je wilt natuurlijk niet dat al je gasten overgeven omdat ze geen goede bodem hebben voor alle alcohol. Wanneer een feest in de avond is, zijn kleine snacks vaak genoeg. Helemaal geen eten hebben is nooit een optie! Een goede gastvrouw of -heer zorgt altijd dat de gast niks ontbreekt.
Overige essentials
Naast de decoraties, het eten en drinken zijn er ook nog andere dingen die niet mogen ontbreken wanneer je een feest wil organiseren. Het juiste servies voor bij eten en drinken is bijvoorbeeld zo iets. Zorg altijd dat je genoeg bekers of glazen hebt, er zullen namelijk altijd wat bekers sneuvelen tijdens een feest. Of je echt servies of plastic gebruikt is aan jou. Afvalbakken zijn ook onmisbaar, vooral wanneer er ook eten op je feest is. Wanneer gasten wat meer gedronken hebben, zal er altijd wel iets kapot gaan of geknoeid worden. Daarom is het belangrijk om altijd afvalbakken te hebben, zodat kleine ongelukjes snel afgehandeld kunnen worden, en je daarna gewoon verder kunt met feest vieren.
Locatie
Als laatste is de locatie van je feest natuurlijk belangrijk. Het is begrijpelijk dat de locatie afhangt van je budget, maar zorg wel dat de locatie een beetje centraal gelegen is. Wanneer je gasten vanuit het hele land komen, hoef je natuurlijk niet je feest in Utrecht te geven als je in Maastricht woont. Wat ik bedoel is dat je rekening moet houden met de bereikbaarheid en bijvoorbeeld het aantal parkeerplekken. Zijn er mogelijkheden in de buurt om te overnachten voor mensen die niet ‘s nachts nog twee uur terug naar Groningen willen rijden? Dit zijn dingen om in overweging te nemen bij het zoeken naar de juiste locatie.